torsdag 13 februari 2014

I väntan på premiären..




Havsöringspremiären börjar 1 April och det är inte långt kvar tills dess men ja vad ska man säga, vem tycker om att vänta..?

Fast jag tyckte att det en gång var så långt bort så känns det ändå nu som att det är så nära. 
Men som sagt, vem tycker om att vänta...?

Så va gör man..? 
Eftersom jag är nybörjare..
Tränar!
Jag stack ut i snön och övade på kasttekniken med Rickard, blev några kalla goa på det också.

Skönt att få komma ut och svinga spöt, och jag har dessutom förbättrat längden på mina kast extremt mycket, jag fick nu ut nästan hela fluglinan! 


Har även varit och skaffat lite att pyssla med för att sänka fiske abstinensen.
Flugbindningsmaterial!
Lite smått och gott, det är iallafall kul att ha något annat att göra än att sitta och kolla på massa fiskeklipp på youtube och bilder på instagram hela tiden.. 

Några flugor har det blivit.



1 April? Vart är du? 

Mvh, Michael 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar