söndag 2 mars 2014

Kullsjön, första besöket. Nytt PB regnbåge!

Igår 1 Mars stack jag iväg till Kullsjön, när jag kommer fram ligger sjön spegelblank, ett och annat vak men inte jätte mycket.
Det är några få fiskare där redan, blandat spinn- och flugfiskare. Fick höra att det var två stycken flugfiskare som hade haft bra fiske under dagen med booby fluga, både regnbåge och öring hade de landat.
Själv väljer jag att knyta på tricoloren och kör med den hela fisketuren.

Jag vadar i och efter ca 20-30 minuters fiskande så känner jag ett hugg, kastar ut igen men ingenting.. Kastar ut ytterligare en gång till drar hem flugan, samtidigt kommer ett par och frågar mig om jag får någon fisk. 
"Nej, ja nu" svarar jag på en sekund, för i samma stund klev en fin regnbåge på! 


Efter en stunds fightande kunde jag landa en väldigt vacker han regnbåge på 1410g, 50cm. Nytt PB! Fyfan va gött, första fisken i Kullsjön levererar ett nytt vikt- och längdrekord på arten! 




Jag fortsätter fiska och med några missade hugg och lite tid kvar innan hemgång började man undra om man skulle lyckas landa någon mer fisk, vare sig det skulle gå eller ej så var jag supernöjd med ett nytt PB som dessutom var så otroligt grann! Vilka färger! 

Jag drar ett kast åt samma håll jag fick regnbågen, och precis när jag ska lyfta upp för att ladda upp för ett nytt kast så tar det stopp! Det är precis framför fötterna på mig men trots det kan jag inte se fisken men den kämpar där. Kan det vara en mörk insjööring?


Den kämpar inte så mycket och gör inga rusningar, fisken simmar runt mig och nu kan jag se den. Det är en mörk regnbåge, också otroligt fin! 

En vacker hane med prickar över hela kroppen.


Fisken väger upp till 920g och fick bli den första bågen jag smakat på, inte så illa som jag trodde!  

Vilken dag, vilka fina fiskar, nytt PB i ny sjö! Underbart, dit skall jag igen!

Mvh, Michael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar